Het blijft altijd een spannende bedoeling, zo’n nieuw model lanceren en presenteren. Maar, het verhaal van gisteren spant de kroon. Naast dat het ontwerp van de nieuwe Lancia Ypsilon nu vrij duidelijk lijkt te zijn uit de impressies hieronder, is ook de auto letterlijk in het water gevallen.

Lancia voelt nattigheid

Lancia komt terug, dat weten we al een tijdje. Na wat teasen en een conceptauto wil Lancia nog weinig officieels kwijt over hun eerste echte productieauto, de Ypsilon. Het is een evenement waar echte autoliefhebbers zoals jij en ik al jaren op wachten. De terugkeer van het legendarische Lancia.

Eerder konden we al kennismaken met stiekem gemaakte foto’s van de nieuwe Y. Hierop leek het vooral een opgevrolijkte Corsa. Dit was in dit geval omdat de camouflagestickers erg goed deden wat ze moeten doen, namelijk camoufleren.

Maar, in het Franse plaatsje Montbéliard is gisteren de nieuwe Lancia Ypsilon opgedoken. Dit was uiteraard niet de bedoeling. De auto is gisteren vanuit een beveiligde locatie gepikt en na een korte rit beland in een sloot in de buurt.

Spieken mag niet (maar we doen het wel)

Op deze foto’s kunnen we voor het eerst genieten van een niet-gecamoufleerde Ypsilon. We zien nog steeds dat de basis erg lijkt op een Corsa. Wel valt het op dat de Y een duidelijk eigen neus krijgt met dezelfde ontwerpelementen als het Pu+Ra concept. We zien zelfs een vleugje Nissan Juke in het ontwerp terugkomen.

Vanachter zien we een aantal dingen die de Y duidelijk anders maakt dan zijn neefjes. Zo zijn de uitstekende ronde achterlichten een bijzonder elegant detail en is ook de soort achterspoiler-achtige constructie een aangename toevoeging.

Ook weten we, gezien in de eerder genoemde spiekfoto’s, dat het interieur van de Lancia Ypsilon fantastisch Lancia wordt. Overdreven vormen, drama en bovenal alcantara. Precies zoals het hoort. Ook zien we een soort ronde designer-bijzettafel in het midden van het interieur. Misschien kan deze ook gebruikt worden als roer bij eventuele tewaterkomingen.

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *