Mini Countryman Plug-in Hybrid 2017

Mini gaat de komende Countryman ook aan bieden als plug-in hybrid. Het testwerk is volgens het Britse merk bijna afgerond, en dus laat de onthulling niet lang op zich wachten.

Verschillen met reguliere Countryman

De verschillen met de reguliere Countryman zijn niet groots, maar wel zichtbaar. Zo zien we boven de wielkast van het linkervoorwiel een aansluiting voor de oplaadkabel.

Naast de buitenzijde zijn in het interieur ook veranderingen te zien. Een voorbeeld is de start-/stop-knop, die nu geel kleurt in plaats van rood. Tevens is in het instrumentarium de toerenteller vervangen door een display, waarop de krachtreserve van de batterij is af te lezen. Mini meldt dat de batterij onder de achterbank is geplaatst voor zo weinig mogelijk verlies van de binnenruimte.

Aandrijving

De plug-in hybride Mini Countryman is voorzien van een verbrandingsmotor, die zijn aandrijfkrachten aan de voorwielen doorgeeft, en een elektrokrachtbron. De elektrische motor stuurt de achterwielen aan, en wordt in alle gevallen gebruikt voor het starten van de auto.

De Countryman Plug-in Hybrid kent diverse standen voor de elektromotor, namelijk Auto eDrive en MAX eDrive. De eerstgenoemde modus beperkt elektrisch rijden tot een snelheid van 80 km/h, terwijl met de stand MAX eDrive 125 km/h haalbaar is.

Categorieën