De Volvo S90 Ambience Concept herdefinieert luxe

Volvo S90 Ambience Concept

Tijdens de Bejing Auto Show (25 april tot 4 mei) presenteert Volvo de S90 Ambience Concept. Doormiddel van geluid, geur en visuele elementen wordt de beleving voor inzittende naar een ‘next level’ getild.

Een echte chauffeursauto

De S90 Ambience Concept vindt zijn oorsprong als de S90 Excellence die kenmerkend maar beschikt over drie zitplaatsen. De stoel naast de rijder is weggehaald om zo meer ruimte, luxe en comfort te creëren voor de inzittende achterin. Deze auto koop je dus niet om zelf achter het stuur te kruipen maar is echt in de markt gezet als chauffeursauto.

Bepaal zelf je eigen sfeer

De S90 Ambience Concept is ontworpen om in te spelen op de zintuigen van de passagiers. Via een smartphone- app kan er gekozen worden uit een zevental visuele thema’s die geprojecteerd worden op het plafond. Bijpassende geuren en audio versterken het visuele aspect en zorgen gezamenlijk voor een ontspannen tot enerverende boost afhankelijk van het gekozen thema. Er kan gekozen worden uit onder meer Nothern Lights, Scandinavian Forest, Swan Lake, Archipelago en Rain.

Voor een kristal helder geluid is er gekozen voor speakers van Bower & Wilkins en zijn er kleine tweeter speakers geplaatst in de hoofsteunen om het geluid nog beter over te brengen. Voor in de auto is een dispenser geplaatst die afhankelijk van het thema één van de vier geuren van Byredo vrijgeeft in de auto.

Het blijft niet alleen bij een concept

De S90 Ambience Concept is in eerst instantie puur ontwikkeld voor een groeiende Chinese markt. De hectiek van een stedelijke omgeving zijn het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling. Hoewel de Ambience puur een concept model is ambieert Volvo wel degelijks om deze systemen te gaan toepassen op de S90 Excellence. Met in 2017 voor het eerst 100.000 verkochte auto’s in China ziet Volvo hier volop kansen. Hopelijke komen deze systemen ook in de nabije toekomst naar Europa.

Bekijk hier de video van de Volvo S90 Ambiance Concept