Al 50 jaar lang is de Volkswagen Polo een prima auto voor dagelijks gebruik. Goedkoper dan zijn grote broer, de Golf. Meer dan bruikbaar genoeg voor zo’n 90% van de normale ritten — als het niet meer is. Nu komt Volkswagen met een speciaal feestnummer: de Edition 50.

Waar voor je geld?

Goeie vraag! Volkswagen heeft nog geen officiële prijs gedeeld, dus dat is lastig te zeggen. Wel laat het merk weten dat de Polo Edition 50 geïnspireerd is op de Polo Style, maar dan met extra opties die uiteraard exclusief zijn voor deze speciale editie.

Die opties omvatten (hoe kan het ook anders) een heleboel speciale emblemen, waardoor je kunt zien dat je in de verjaardagseditie zit. Denk aan chromen pedalen, 16 inch ‘Coventry’-velgen (zoals afgebeeld), of optioneel 17 inch ‘Torosa’-velgen (zoals níét afgebeeld). De instaplijsten zijn anders, het stuur heeft een speciaal embleem — net als de B-stijl. Als laatste mag de Polo haar kaarsjes uitblazen in een nieuwe outfit: Crystal Ice Blue is de nieuwe kleur die gekozen kan en mag worden voor de Polo Edition 50.

Gratis extra’s

Niet exclusief, maar wel fijn, zijn zaken zoals de zwarte hemelbekleding, sfeerverlichting, verwarmde sportstoelen, rijprofielselectie en het uitgebreide Park & Comfort Assist-pakket. Daardoor krijg je een beschermingssysteem voor je passagiers in combinatie met Front Assist, Side Assist voor rijstrookwissels, en Park Assist met afstandsregeling en verkeerswaarschuwing achter. Al deze zaken — en meer — behoren standaard tot de Polo Edition 50.

Wil je nóg meer, dan kun je het Plus-pakket erbij nemen. Ook hiervan is de prijs nog niet bekend, maar je krijgt er wel een panoramadak, climate control in twee zones en Keyless Entry bij.

De motorisering komt van de bekende 1.0-liter motor, die in dit geval 95 pk levert. De klant heeft de keuze of hij zelf wil schakelen, of dat aan de auto wil overlaten — middels de bekende DSG-versnellingsbak.

Door de jaren heen is de volkswagen Polo flink veranderd, maar het is altijd een fijne stadsauto gebleven die ook geschikt is voor lange afstanden, zonder dat er te veel brandstof verbruikt wordt. Hopelijk blijft dat nog lang zo.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *