In januari schreven we al over de nieuwe Opel Frontera. We meldden toen dat dit de eerste Opel is met het nieuwe Opel “Blitz” logo. We waren positief over de robuuste designtaal die Opel introduceerde, en natuurlijk over de terugkeer van de naam: “Frontera”.

Grote auto, geen loterij

Laten we er geen doekjes om winden. De nieuwe Opel Frontera is er vanaf €29.499 voor de hybride met een 1.2 benzinemotor. Voor €1000 meer heeft de klant een volledig elektrische versie. €30.499 voor een stoere, ruime, elektrische familie-SUV, waarvan Opel heeft bevestigd dat hij ook in een zevenzits configuratie komt. Dat lijkt goedkoop, maar zijn er addertjes onder het gras?

Dat ligt er een beetje aan hoe je de auto wil gaan gebruiken. De 100% elektrische Frontera heeft standaard een WLTP-actieradius van slechts 300 km. De long range-versie heeft dankzij een grotere accucapaciteit ongeveer 400 km tot zijn beschikking. Nog altijd niet enorm ver, zeker gezien het feit dat de nieuwe Opel Grandland tot wel 700 km kan rijden. Al ligt die waarschijnlijk hoger in prijsklasse. Voor het geld is de nieuwe Frontera naar onze mening onmogelijk duur te noemen.

Voor mensen die consequent lange afstanden moeten rijden, is er een andere optie, de 48V-hybride. In deze versie werkt de 1.2-liter benzinemotor van Stellantis samen met een elektromotor die 28 pk produceert. Het vermogen gaat door een geëlektrificeerde zes-traps versnellingsbak. Zoals gebruikelijk bij Stellantis is er de keuze of de benzinemotor 100 pk of, in combinatie met een 48V-hybrid systeem 136 pk levert.

Voor de avonturier

Net zoals de originele Frontera een goede partner was voor mensen die van het buitenleven genieten, zo ook deze nieuwe. Opel bevestigt dat klanten dakrails en ook een daktent met ladder kunnen bestellen voor de nieuwe Frontera. Niet alleen ziet dat er cool uit, het dak van de auto kan tot wel 240 kg dragen. Met 450 liter bagageruimte of 1600 liter met neergeklapte achterbank is er binnenin ook genoeg plek om te slapen, mocht dat ooit nodig zijn.

Een nieuwe en gepatenteerde optie op de Frontera zijn de zogenaamde “Intelli-seat-voorstoelen”. Zonder bedrijfsjargon te gebruiken betekent dit dat Opel optioneel stoelen levert met een uitsparing voor het staartbeen. Voor mensen met rugklachten kan dit, als het juist uitgevoerd is, ontzettend fijn zijn. Voor mensen zonder rugklachten zorgt het gewoon voor meer comfort tijdens lange ritten.

Swipe right to buy

Voor het eerst kunnen potentiële klanten van de Opel Frontera de auto volledig digitaal bestellen. “One-scroll experience” noemt Opel het. Door productpagina’s te optimaliseren voor mobiele apparaten hoeven gebruikers alleen nog maar te scrollen en klikken. Nog een reden om je driejarige peuter niet zonder toezicht op je telefoon te laten. Met een beetje pech staan er 10 Frontera’s op de oprit.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *