Steeds meer en meer autofabrikanten zijn bezig met het elektrificeren van hun aanbod. Vanzelfsprekend genoeg betekent dit dat ook de bestelbusmarkt aan de beurt is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de nieuwe Nissan Townstar. Maar, nu zijn langzamerhand ook de grote jongens aan de beurt, dit keer in de vorm van de E-Transit.

Ford E-Transit aan de laadpaal
Ford E-Transit aan de laadpaal

De keuz-E is reuz-E

Net als de huidige diesel-Transit, is de Ford E-Transit verkrijgbaar in vele smaken. Zo komt er een bestelbusvariant, dit zou je kunnen zien als de ‘normale’. Daarnaast komt er ook een bestelbusvariant met dubbele cabine én een chassis met cabine. Al die versies zijn ook nog verkrijgbaar in verschillende hoogte- en lengtematen.

Dit betekent dat de totale hoeveelheid uitvoeringen van de Ford E-Transit uitkomt op vijfentwintig. Dat is een hele boel. En, we zijn nog niet uitgekozen. Zo zijn er twee versies van de elektromotor van Ford te verkrijgen. Een versie met 184 pk en de 269 pk versie voor de grote jongens. Bij de laatste uitvoering is het koppel zo’n 430 Nm.

Wel wordt het wat makkelijker op het gebied van accupakketten, daar kan je er namelijk maar één van uitkiezen. Dit is het pakket van 67 kWh. De WLTP-range staat op 317 km. Dat is niet verkeerd.

Ford E-Transit uitvoeringen
Ford E-Transit uitvoeringen

Prijzen

Voor de individuen die krap bij kas zitten (of gewoon een chassis nodig hebben) is de chassis cabine de beste optie. Die start namelijk bij 48.675,- euro. Bestelbus? Kan ook. Die kost standaard 49.050,- euro. Voor die beide bedragen krijg je de Ambiente-uitvoering. Dit is de basisuitvoering van de Ford E-Transit.

In die basisuitvoering zit onder andere een verwarmde voorstoel, een infotainmentsysteem met een 12-inch aanraakscherm, Keyless-start en automatische airco. Nou, wat wil je nog meer? Als je bijvoorbeeld allemaal extra veiligheidssystemen wil zoals Lane Departure Warning, Pre-Collision Assist en parkeersensensoren rondom, dan moet je extra dokken voor de Trend uitvoering.

De Trend uitvoering kost als chassis cabine 50.350,- euro. Als bestelbus tel je er 51.100,- euro voor neer. In elk van de bovenstaande gevallen heb je de zwakste elektromotor. Voor de krachtigere versie

heb je nog een extra 2.150,- euro te sparen.

Ford E-Transit interieur
Ford E-Transit interieur

Verdere prijzen worden later bekendgemaakt.

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *