Officieel: Mercedes-AMG GLC 63 en GLC 63 Coupé

Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+ 2017

Op de komende New York International Auto Show (14 t/m 23 april 2017), showt Mercedes-AMG zijn nieuwste creaties: de GLC 63 4Matic+ en GLC 63 4Matic+ Coupé. Vanaf 16 juni is hij bestelbaar, terwijl de eerste leveringen voor september staan gepland.

Grille van Mercedes-AMG GT

De performancedivisie van Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, geeft beide modellen designkenmerken mee van de GT. Een voorbeeld hiervan is de Panamericana-grille, met zijn glanzende rechtopstaande spijlen. Andere bijzonderheden aan het exterieur zijn: 19 tot 21 inch lichtmetalen velgen, grote luchtinlaten, donkergekleurde diffuser en twee dubbele uitlaatpijpen. 

Artico-leder

In het interieur is het voornamelijk Artico-leder dat je ziet. Deze bekledingssoort is toegepast op de de sportstoelen, deurpanelen en het dashboard. Tevens is her en der de stof Dinamica-microvezel gebruikt. 

Badges zijn er genoeg om je te herinneren, dat je in een Mercedes-AMG-model rijdt. We zien een AMG-logo op de middenconsole en de onderste spaak van het stuur.

476 of 510 pk

Bij de GLC 63 4Matic+ en GLC 63 4Matic+ Coupé draait het uiteraard om prestaties. Een 4.0 liter V8-biturbomotor is daar verantwoordelijk voor. Standaard bedraagt het maximumvermogen 476 pk en 650 Nm trekkracht, maar dit is te verhogen naar 510 paardenkrachten. Speciaal voor deze liefhebbers is er de S-variant die, naast extra vermogen, ook meer koppel levert: 700 Nm.

Accelereren van 0 naar 100 km/h duurt (afhankelijk van de gekozen versie) 3,8 of 4,0 seconden. De topsnelheid ligt in alle gevallen op 250 km/h (elektronisch begrensd). Voor de AMG-modellen minder van belang, maar toch het vermelden waard: het brandstofverbruik bedraagt gemiddeld 10,3-10,7 liter/100 km. De CO2-emissie komt neer op 234 tot 244 g/km.

De aandrijving geschiedt over vier wielen (4Matic+), terwijl schakelen via een AMG SpeedShift MCT-negentrapsautomaat werkt.

Joeri van Dam helpt u bij leasevragen en offertes!

Lease-advies nodig? Joeri van Dam helpt de lezers van Dagelijksauto.nl.