Op 15 april 1923 werd voor het eerst het bekende Quadrifoglio logo op een auto geplaatst. Dit was toentertijd een raceauto. Sindsdien staat het klavertje vier op het Italiaanse merk voor sportieve versies van reguliere modellen. Voor het honderdjarig bestaan komen er speciale uitvoeringen uit van de Stelvio en de Giulia Quadrifoglio, wat dat inhoudt, lees je hieronder.

Nieuwe versies van de Quadrifoglio

Zowel de Stelvio en de Giulia Quadrifoglio krijgen een nieuwe uitvoering, de Quadrifoglio 100th Anniversario. Deze hebben nog steeds dezelfde 2.9 liter V6, maar deze produceert nu 520pk in plaats van de standaard 510. Alfa Romeo stelt dat dit feit, samen met een mechanisch sperdifferentieel zorgt voor een unieke rijervaring. Ook het volledig nieuwe digitale dashboard met retro designelementen en de Full LED Matrix-koplampsysteem worden benoemd.

Het draait bij een modieus merk als Alfa Romeo natuurlijk om de details. Bij de nieuwe speciale uitvoeringen krijg je bijvoorbeeld goudkleurige remklauwen, een grill en de spiegels uitgevoerd in zichtbaar carbon en natuurlijk de speciale badges rondom. Ook het interieur bevat gouden stiksels en carbon onderdelen.

Van de nieuwe versies zijn er beide maar 100 beschikbaar. Alfa Romeo stelt dat er dus in totaal 200 gelukkigen zijn die een nieuwe uitvoering kunnen aanschaffen. Het gebruik van het woord ‘geluk’ is een leuke knipoog naar het Quadrifoglio logo, namelijk een klavertje vier.

Een oude hond nieuwe trucjes leren

De Alfa Romeo Giulia is ondertussen een auto van 8 jaar oud. De eerste rolde van de band in 2015. Ook de Stelvio heeft zijn beste jaren gehad en is al sinds 2017 te koop. Nu is dit iets wat Italiaanse merken wel vaker doen, maar is het het nog wel waard om deze modellen te blijven updaten?

De Giulia wordt nauwelijks meer verkocht en de Stelvio is nooit keihard aangeslagen, is het niet tijd voor iets nieuws? Maar goed, Italiaanse merken hebben vaak de neiging om lang door te gaan met dezelfde modellen. Zo is de laatste generatie Fiat Punto rond de 13 jaar lang verkocht (en hebben we nog steeds geen nieuwe, helaas).

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *