Wereldwijde verkoopgroei voor Mazda

Mazda CX-5 2017

Het gaat goed met Mazda. Zo goed zelfs dat het merk het beste derde opeenvolgende resultaat op rij heeft geboekt. In de eerste helft van het boekjaar 2017-2018 verkocht het automerk wereldwijd 783.000 nieuwe auto’s.

China grootste stijger

De sterkste groei behaalde Mazda in China, want tussen 1 april en 30 september steeg de omzet naar zo’n 12% tot 149.000 voertuigen. Ook in thuisland Japan deden ze het goed met een stijging van 4% tot 96.000 stuks.

Verkoopgroei dankzij nieuwe CX-5

Ook in Europa was Mazda sterk, met ruim 119.000 verkochte exemplaren. De wereldwijde omzet van de Japanse fabrikant steeg met 7% naar € 13,1 miljard. De netto winst groeide naar 13% tot € 502 miljoen.

De flinke verkoopstijgingen zijn mede te danken aan de komst van de nieuwe Mazda CX-5, die wij onlangs aan een rijtest hebben onderworpen. Wereldwijd is een sterke vraag naar de nieuwe cross-over, en dat zal alleen maar meer worden, zo verwacht Mazda.