Techneuten van Volkswagen bouwen hybride Golf GTI

Volkswagen Golf GTI First Decade 2017

Leerlingen van de Volkswagen-fabriek in het Duitse Wolfsburg introduceren iets bijzonders, namelijk een Golf GTI First Decade met een hybride aandrijflijn. Dit model wordt, tijdens GTI-Treffen in Oostenrijk, onthuld.

Verbrandingsmotor + elektromotor

Stagiaires van het Duitse Volkswagen presenteren een unieke Golf GTI, met onder de kap een 410 pk sterke benzinemotor die de voorwielen in beweging brengt. De achterwielen worden aangedreven door een elektromotor met 16 pk aan vermogen. Het is mogelijk beide aandrijfsystemen gelijktijdig te gebruiken, maar ze werken ook afzonderlijk.

Twee accu’s

De remenergie van de hybride Golf GTI wordt opgeslagen in twee accu’s, die vóór de achteras zijn geplaatst. Door middel van een meegeleverde app, is de aandrijving op de voor- en achterwielen in te stellen. Voor meer grip, op bijvoorbeeld gladde wegen, is de aandrijving instelbaar op beide wielen.

Opvallend blauw

Er is door de leerlingen veel aandacht geschonken aan zowel de binnen- als buitenkant. Het ontwerp van het exterieur is opvallend te noemen en gespoten in Atlantic Blue Metallic, gecombineerd met de kleur Satin Ocean Shimmer. Het interieur is voorzien van diverse blauwe details.

Joeri van Dam helpt u bij leasevragen en offertes!

Lease-advies nodig? Joeri van Dam helpt de lezers van Dagelijksauto.nl.