Nu er elektrische varianten zijn van alle populaire modellen van Peugeot zijn ook de kneusjes aan de beurt. Hiermee bedoelen we de minder hippe modellen van het merk. Zoals de Peugeot E-Rifter MPV: de personenuitvoering van de Partner bedrijfsbus.

Geef nu toe, in zo’n personenbusje rijden vaak wat bijzondere types. Bejaarden die alle rommelmarkten afgaan of vrije types die overal heen rijden met hun enorme honden. Maar dat maakt het nog geen slechte auto. Als taxi of vervoermiddel van minder valide mensen is hij zeer geschikt. Sterker nog, voor een groot gezin is zo’n Peugeot E-Rifter misschien wel een betere keuze dan één of andere SUV. In Amerika ziet men al jaren de voordelen van dergelijke MPV’s, hoe onmodieus ze ook zijn. In Europa willen we er niet echt aan.

Tussen de oogharen

Ook dit type voertuigen ontkomt natuurlijk niet aan elektrificatie. Sterker nog, gezien zijn potentiële rol als taxi wil je deze Peugeot juist elektrisch. Helaas is het bereik van 320 kilometer WLTP niet echt baanbrekend. Van een dergelijk groot voertuig zou je meer verwachten: er passen immers een hoop accu’s onder. De E-Rifter is er in twee lengtevarianten: als vijfzitter en als zevenzitter.

Achterkant van de Peugeot E-Rifter is nagenoeg gelijk gebleven

De Peugeot E-Rifter heeft ook een update van het exterieur gekregen, al zal mijn collega Daan hem wel weer nietszeggend vinden. Als je tussen je oogharen doorkijkt, zou je de Peugeot E-Rifter bijna aanzien voor een SUV. Dit is geen auto waarvoor je hoeft te schamen onderweg. Zeker niet omdat je zeker weet dat jij en je passagiers meer interieurruimte hebt dan het merendeel van die grote SUV’s die je tegenkomt.

Naast de buitenkant is ook de binnenkant van de Peugeot E-Rifter vernieuwd, al is het ook hier niet erg baanbrekend. Het dashboard is compleet vernieuwd en bevat nu een scherm van 10 inch. Dat houdt niet echt over, maar grote schermen zijn sowieso passé. Achter het stuur vind je een even groot scherm, dat alle essentiële informatie toont aan de bestuurder. Volgens Peugeot kan de bestuurder zelf kiezen wat hij wil zien. Ook de rijhulpsystemen zijn opgepoetst en verfrist, zodat de Peugeot E-Rifter MPV weer helemaal bij de tijd is.

Vage persfoto van de Peugeot E-Rifter

Vage persfoto’s

Op deze manier kan deze Peugeot MPV weer een tijdje mee. Hip zal de Peugeot E-Rifter niet worden. Dat zie je al direct aan de persfoto’s van Peugeot. We zien de E-Rifter ergens bij een gebouw midden in de woestijn, met een nogal wezenloos kijkende jongeman ernaast. Het roept wat vragen op. Waarom die outfit in de woestijn? Is het zijn auto? Is hij daar gestrand omdat hij moet opladen? Of is de auto van de bewoners, en is die man net aan het zinderende woestijnlandschap ontsnapt, op zoek naar een slokje water?

Ook de naam van deze ruime Peugeot helpt niet echt mee. Je vervangt de i net iets te snel in een u, vernoemd naar dat flatuleuze kind op de achterbank. Ergens klinkt de E-Rifter als de opvolger van de D-Rifter, die dan weer een veel coolere naam heeft. Hoe dan ook is het fijn dat Peugeot ook zijn minder hippe voertuigen elektrificeert. Dan hoeven we tenminste niet allemaal crossovers en SUV’s te kopen.

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *