Lotus Batconn


Het consultancy bedrijf Lotus Engineering, onderdeel van Lotus Cars, begint met het testen van accu’s om energieopslagoplossingen voor de snelgroeiende EV-sector te beoordelen. Deze nieuwe test faciliteit geeft Lotus Engineering de mogelijkheid om onder gecontroleerde omstandigheden verschillende tests uit te voeren. Het project krijgt de naam BattCon mee. Op het terrein staan namelijk meerdere individuele containers waar een laboratorium in is gevestigd. Naast het testen van verschillende technieken wordt er ook gekeken naar het implementeren van nieuwe technieken in nieuwe elektrische voertuigen.

Mobiele laboratoria

De container laboratoria zullen bediend worden vanuit het hoofdkantoor van Lotus in Hethel, Norflok en het Lotus Advanced Technology Centre in Wellesbourne, West Midlands. De afmetingen van de containers zijn gelijk aan een zeecontainer en kunnen daarom makkelijk getransporteerd worden als mobiele test locatie naar klanten over de hele wereld. Als test heeft Lotus drie operationele containers om mee te beginnen.

Voor klanten biedt Lotus Engineering de mogelijkheid om technologieën te testen in een EV veilige werkplaats met gespecialiseerd personeel in het testen van batterijen. Kleinere bedrijven krijgen zo de mogelijkheid om sneller, efficiënter en goedkoper accu’s te ontwikkelen.  Lotus Engineering biedt klanten verschillende services aan, waaronder verschillende temperatuur omstandigheden en het laden- en ontladen- van accu’s.

Terwijl de race versneld voor de automotive en andere sectoren druk bezig zijn met de ontwikkeling van nieuwe technieken, ontstaat er meer vraag naar testlocaties. Project BattCon begint met dit probleem door te evalueren hoe Lotus Engineering kan voldoen aan deze vraag.”

Matt Windle, directeur Lotus Engineering
Tesla Roadster
De eerste generatie Tesla Roadster

Tesla Roadster

Voor Lotus zelf biedt de ontwikkeling van nieuwe technologie kans om nieuwe volledig elektrische voertuigen op de markt te brengen met nog betere prestaties. Lotus Engineering is op de achtergrond al tientallen jaren bezig met het geven van advies en de ontwikkeling van nieuwe alternatieve aandrijflijnen. Ondanks dat vele projecten geheim zullen blijven is de ontwikkeling van de Tesla Roadster (2008-12) een van de meest bekende voorbeelden.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *