Wat is één van de hoofdredenen voor ons Nederlanders om een auto te kopen? Juist ja, de prijs. Stellantis gaat niet zo lekker en bepaalde modellen worden niet goed verkocht. Daarom wordt de Fiat Grande Panda als een prijsvechter in de markt gezet. Met nieuwe aandrijflijn en als instapuitvoering. Zal dit genoeg zijn om de verkoop te stimuleren?
Pop uitvoering
Je instapper top of flop noemen is niet zo handig, dus dachten ze in Italië dat Pop een betere naam was. Voor zowel de elektrische, mild-hybride en nu dus ook de benzine variant is de Pop uitvoering beschikbaar. Bij de benzine variant gaat het om een handgeschakelde aandrijflijn met zes versnellingen en een 1.2 liter motor met 100 pk. Daarnaast krijg je een aantal veiligheidssystemen, zoals Lane Keeping Assist, verkeersbord- en vermoeidheidsherkenning. Een aantal van deze systemen zijn overigens verplicht in Europa sinds de zomer van vorig jaar.


De Fiat Grande Panda Pop staat op 16 inch stalen velgen met wieldoppen en halogeen verlichting. Deze uitvoering kan niet worden geleverd met Apple Carplay of Android Auto. Daarnaast is er geen ingebouwd navigatiesysteem en ontbreekt een achteruitrijcamera. Dit wordt wel gecompenseerd met parkeersensoren achter. Optioneel is een winterpakket voor stoel- en stuurverwarming om de koude dagen door te komen. Het audiosysteem bestaat slechts uit twee speakers voor, dus voor het luisteren naar goede Popmuziek moet je toch een luxere uitvoering kiezen.


Overige uitvoeringen
Naast de instapuitvoering zijn er nog twee uitvoeringen: de Icon en La Prima. De laatstgenoemde is wel uitgerust met alle tekortkomingen van de Pop uitvoering. Kies je voor Icon, dan zijn er vooral veel opties die je kunt aanvinken. Als je dat allemaal doet, dan rij je praktisch in de meest luxe uitvoering (La Prima). Uiteindelijk blijft het allemaal een kwestie van smaak en hetgeen jezelf belangrijk vindt. Mocht je niet veel geven om luxe en is van A naar B voldoende, dan past de Pop prima in dat plaatje. Ben je specifiek opzoek naar opties, dan kun je met de Icon uitvoering het best uit de voeten. Daar zijn simpelweg de meeste opties te selecteren. Wil je toch luxe in je Fiat Grande Panda, dan is La Prima helemaal prima. Deze drie uitvoeringen zijn er voor alle beschikbare aandrijflijnen. Zing je graag Pop? Dan kun je zelfs de laadkabel van de Fiat Grande Panda Electric gebruiken voor een openbaar optreden.
| Aandrijving | Uitvoering | Vermogen | Aandrijflijn | Vanafprijs |
| Benzine | Pop | 100 pk | Handgeschakeld | € 24.999 |
| Benzine | Icon | 100 pk | Handgeschakeld | € 26.999 |
| Benzine | La Prima | 100 pk | Handgeschakeld | € 29.999 |
| Mild-hybride | Pop | 110 pk | Automaat | € 25.999 |
| Mild-hybride | Icon | 110 pk | Automaat | € 27.999 |
| Mild-hybride | La Prima | 110 pk | Automaat | € 30.999 |
| Elektrisch | Pop | 113 pk | Automaat | € 24.999 |
| Elektrisch | Icon | 113 pk | Automaat | € 26.999 |
| Elektrisch | La Prima | 113 pk | Automaat | € 29.999 |
