Als je aan Jeep denkt gaan je gedachten waarschijnlijk naar een offroad auto. De Jeep Wrangler is één van de oorzaken van deze associatie. In de categorie offroad schreven we laatst nog over de nieuwe Ford Bronco en de Chinese YangWang U8. Ook Stellantis heeft deze onthullingen gezien en heeft niet stilgezeten, de Jeep Wrangler krijgt namelijk een facelift. Er komen een aantal wijzigingen in zowel het exterieur als het interieur.
Geschiedenis
In 1941 werd de Willys MB jeep geproduceerd door de geallieerden. Deze kleine, vierwielaangedreven terreinwagen is de start geweest voor de Jeep Wrangler zoals die anno 2024 in de showroom staat. De Wrangler is zelfs om te toveren naar een speciale 1941 editie. De grille van de facelift lijkt op die van het model uit de Tweede Wereldoorlog. De zeven sleuven en het ontbreken van een logo aan de voorkant verwijzen naar het model van 80 jaar geleden.
Vernieuwing
Naast de grille zijn er ook 20 inch wielen geplaatst. Deze grote hoepels geeft de Wrangler een stoere uitstraling en vergroot de bodemruimte. Dat is dan weer handig voor offroad rijden. De aandrijflijn is plug-in hybride, waarmee je tot 51 kilometer volledig elektrisch kunt rijden. Het gecombineerde vermogen van de elektromotor en de 2-liter turbo komt uit op 380 pk.
Het interieur heeft de grootste opfrisbeurt gekregen. Het display is in formaat verdubbelt en draadloos te verbinden met zowel Apple CarPlay als Android Auto. De stoelen zijn twaalfvoudig elektrisch verstelbaar! Hiermee kun je de ideale zitpositie vinden als je offroad gaat rijden, maar ook als je boodschappen gaat doen in de stad.
Er zijn twee uitvoeringen beschikbaar, de Sahara en de Rubicon. Deze kosten respectievelijk €90.800 en €94.100. In België liggen de prijzen lager en kost de Sahara €81.000 en kun je voor de Rubicon €83.500 neerleggen.