Skoda staat bekent om zijn handige snufjes en is het praktische merk van de Volkswagen groep. Ze verleggen nu hun interesse naar de harde werkers die een bus nodig hebben om hun gereedschap in te vervoeren. Want werkbussen op diesel zijn haast niet meer te betalen en in veel binnensteden mag je alleen nog maar komen met een elektrische bus. Dus waarom dan geen Skoda Enyaq op grijs kenteken?

Geen onbekende

Skoda heeft voor dit jaar de tweede generatie Enyaq aangekondigd. En deze is weer volledig bij de tijd wat betreft het design. Je kunt hem straks als SUV en coupé krijgen. Net zoals bij de Audi e-tron modellen zijn de getallen achter het model een indicatie voor de batterijcapaciteit. Je kunt kiezen uit de Enyaq 60, 85 en 85x. De laatste heeft vierwielaandrijving met een elektromotor op de voor- en achteras. Verder is de Enyaq voorzien van een nieuwe cockpit en staat het merknaam uitgeschreven op het stuur.

De Skoda Enyaq Cargo is een tweezitter, met de nieuwe cockpit.

Bank eruit, schot erin

De Tsjechische roots van Skoda zijn ze niet uit het oog verloren. Ze hebben een lokaal bedrijf, genaamd Strong Plastic Products, in de hand genomen om de ‘normale’ Enyaq om te bouwen tot bedrijfsauto. De achterbank gaat eruit en er wordt een tussenschot geplaatst. Met de achterbank plat heeft de Enyaq 1.710 liter ruimbagage, maar zonder achterbank zal dat nog iets meer zijn. Als deze is verwijderd, dan ligt de laadruimte nog iets lager. Deze Skoda Enyaq Cargo is verkrijgbaar met een 82 kWh batterij en optioneel met vierwielaandrijving. Wil je er eentje scoren? Dan moet je de plas over richting Engeland, want dat is voorlopig het enige land waar je deze ‘werkbus’ kunt bestellen. De aanschaf van de auto is ruim £44.000 en de ombouw kost nog eens £1.800.

De laadruimte van de Skoda Enyaq Cargo zal groter zijn dan die van de personen-variant.
Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *