Microlino Welectric

Eén van de meest bijzondere voertuigen die dit jaar in productie zal gaan is de Microlino. De vrolijke retro bubblecar is volledig elektrisch en belooft de volgende stap te zijn in mobiliteit. Wij bezochten Welectric om de eerste Microlino in Nederland te bekijken!

Microlino versie 1.0

De versie die wij mochten aanschouwen bij Welectric is de Microlino 1.0. Het prototype/showmodel is vanuit de fabriek in Zwitserland naar Nederland gekomen ter introductie van het merk. Het eerste wat opvalt aan het Nederlandse model, is het gebrek aan een two-tone kleur, jammer! Echter weet de grote koelkastdeur ons alsnog vrolijk te maken. Het mag dan ook geen geheim zijn dat de BMW Isetta de inspiratie voor de Microlino was. Andere details die gelijk opvallen zijn de spiegels/koplampen. De koplampen zijn dus gemonteerd op de spiegels. Eigenlijk geen slecht idee, aangezien de deur aan de voorkant zit. Zo zijn er tal van eigenaardigheden te vinden, die de Microlino tot een bijzondere bubblecar maken.

Microlino 1.0, prototype, Welectric, showroom

Range van 200 kilometer

Welectric specialiseert zich in een ruim aanbod van elektrische voertuigen. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat de Microlino volledig elektrisch is. Er zijn 2 accupakketten om uit te kiezen, één van 8 kWh en eentje van 14,4 kWh, met respectievelijk een bereik van 125 en 200 kilometer. Deze kilometers zullen in tegenstelling tot de Carver niet op het fietspad zijn. De Microlino heeft namelijk een topsnelheid van 90 km/u met een 0-50 tijd van slechts 5 seconden. Ter registratie zal de Microlino als een L7E voertuig vastgelegd worden. Dit betekent dat een Rijbewijs B een vereiste is om het voertuig te besturen op de openbare weg.

Praktisch meets Prada

Het klassieke ontwerp is verrassend goed gemoderniseerd naar de wensen van vandaag. Als wij de deurhendel van de Microlino naar ons toe trekken, komt als eerste de bank tevoorschijn. Met een zitplek voor twee is een bank eigenlijk de enige oplossing, maar het is geen concessie. Het comfortniveau is goed en het dashboard dat op ons afkomt als we de deur dicht doen, geeft het interieur een retro gevoel. Met enkele touch knoppen wordt de verlichting en de airco op een simpele manier bediend. Boven ons bevindt zich het schuifdak voor als wij wat extra zonlicht in onze bubbel willen. Ook de zijruiten zijn verschuifbaar en geven de Microlino, in tegenstelling tot sommige concurrenten, wat praktisch gemak. De eerder benoemde bank is overigens ook verschuifbaar. Dit geeft de Microlino een mogelijkheid om meer bagageruimte te creëren.

Mircrolino open dak, witte auto, fiets, in showroom

Microlino versie 2.0

Kort na onze introductie van de eerste Microlino in Nederland, kwam Microlino al met versie 2.0. Deze versie zal vanaf eind 2021 daadwerkelijk verkocht worden aan het publiek. Inmiddels worden de koplampen vergezeld door een grote LED strip aan de voorkant. Ook aan de achterkant is er een doorlopende Ledstrip gemonteerd, met daarboven de haast verplicht uitgespelde naam, Microlino. De spoorbreedte is iets toegenomen om meer stabiliteit te creëren in de bochten. De exacte kosten van de Microlino in Nederland zijn nog niet bekend. De geschatte prijs ligt tussen de 18.000 en 20.000 euro.

Microlino versie 2.0, deur open Microlino
Microlino versie 2.0
Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *