Techrules toont productierijpe supercar in Genève

Techrules Ren 2017

Techrules heeft tijdens de Autosalon van Genève haar eerste productieauto gepresenteerd: de Ren. Deze supercar beschikt over de door Techrules zelf ontwikkelde TREV-technologie.

Modulaire koepels

Eerder berichtten we over de komst van de eerste productieauto van het Chinese Techrules. Nu heeft de fabrikant meer details naar buiten gebracht.

De wereldberoemde auto-ontwerpers Fabrizio en Giorgetto Giugiaro zijn aan de slag gegaan, en hebben de supercar voorzien van een modulair drie-cockpit design. Het chassis is vervaardigt uit lichtgewicht materiaal. Wat verder opvalt, zijn de koepels die wat weg hebben van een straaljager. Doordat de koepels als het ware openklappen, kunnen de inzittenden eenvoudig in- of uitstappen. De koepels zijn modulair, dus de auto kan naar keuze worden voorzien van één koepel (circuitgebruik), twee koepels (bestuurder en passagier) en drie koepels (bestuurder en twee passagiers).

Ten slotte zijn er diverse futuristische elementen aanwezig, zoals laserkoplampen en star-burs achteruitrij-LED’s.

TREV-systeem

De Ren is ’s werelds eerste productierijpe supercar, die is voorzien van Techrules eigen ontwikkelde Turbine-Recharging Electric Vehicle-systeem. De hybride aandrijflijntechnologie biedt hoge prestaties, zonder het milieu te belasten, aldus Techrules.

1.286 pk

Techrules biedt de Ren aan in verschillende aandrijflijnconfiguraties, maar het merk brengt vooralsnog alleen specificaties van de topversie naar buiten. Deze is voorzien van twee motoren aan de voorzijde en vier aan de achterzijde. Het totale vermogen komt neer op 1.286 pk. De batterijcapaciteit bedraagt 25 kWh, terwijl hij een rijbereik heeft van 1.170 km op 80 liter diesel (NEDC-norm).

Italiaans leder

Het interieur is vervaardigd uit Italiaans leder (Cuoio Italiano en Alcantara), met stoelkussens afgewerkt in Denim door kledingdesigner Pantaloni Torino.

Als laatste is de Ren voorzien van een display, waarop belangrijke data over de auto wordt weergegeven. Door middel van achteruitkijkcamera’s, wordt het zicht naar achteren op drie schermen duidelijk weergegeven.