Peugeot breidt zijn aanbod voor professionals verder uit met een volledig vernieuwd assortiment lichte bedrijfsvoertuigen. Een belangrijke toevoeging is de nieuwe automaat op de Peugeot Boxer, hun grote bestelwagen. Met deze automaat hoopt Peugeot om beter te kunnen voldoen aan de wensen van de zakelijke rijder. Daarnaast geeft Peugeot aan dat het zich ook richt op de campermarkt, waarbij de toevoeging van de nieuwe automatische 8-traps transmissie ook de particuliere koper over de streep moet trekken.

AT8 Automaat voor de Boxer

De nieuwe AT8 (8-traps) automatische transmissie op de Boxer is beschikbaar naast de 6-traps handgeschakelde versnellingsbak. De AT8 automatische versnellingsbak is beschikbaar voor de Boxer met de 2.2 BlueHDi motor van 140 pk en 180 pk. Deze aandrijflijn staat bekend om zijn duurzaamheid en voldoet aan zowel Light Duty (Euro 6E) als Heavy Duty (Euro VIE) normen, waarbij de Heavy Duty variant ontworpen is voor zwaardere ombouwen. De transmissie heeft nieuwe koppelingen die zorgen voor een soepele overgang tussen de 8 versnellingen en een efficiënt beheer van het motorkoppel, dat kan oplopen tot 450 Nm met de 2.2 BlueHDi 180 pk motor. Dit is 80 Nm meer dan de vorige handgeschakelde transmissie, wat zorgt voor een sterkere prestatie binnen dit segment. Peugeot zelf geeft echter geen cijfers op over het eventuele verbruik met de nieuwe automaat. Wel zegt het Franse merk het comfort met de automaat te verhogen, wat vermoeidheid op langere ritten tegen moet gaan.

Elektrische Peugeot Boxer

Naast de dieselvariant, biedt Peugeot ook een elektrische Peugeot Boxer aan, onder de naam E-Boxer. Deze heeft een volledig elektrische versie met een aandrijflijn van 200 kW/270 pk en 400 Nm koppel. De E-Boxer heeft een 110 kWh batterij die een actieradius van maximaal 420 km (WLTP gecombineerde cyclus) mogelijk maakt.

Meerdere opbouwen mogelijk

De nieuwe Peugeot Boxer is verkrijgbaar in verschillende configuraties om aan de behoeften van alle professionals te voldoen. Met twee wielbasissen (3,45 m en 4,04 m) zijn de bestelwagens beschikbaar in twee lengtes (L2 en L4) voor een totaal van vier carrosserieën met een laadruimte variërend van 13 tot 17 m3. De Boxer met een wielbasis van 4,04 m is ook beschikbaar als een enkele cabine L3 of L4 chassis en een dubbele cabine L3 of L4 chassis. Peugeot grijpt het moment ook aan om een kleine facelift door te voeren. Zo zijn de voorbumper, grille en spiegel voorzien van een nieuw ontwerp. Volgens Peugeot moet dit bijdragen een meer aerodynamische vormgeving en zo de efficiëntie verbeteren.

Standaard uitrusting Peugeot Boxer

Standaard is de nieuwe Peugeot Boxer uitgerust met diverse comfort- en veiligheidsvoorzieningen: een elektrische parkeerrem, een sleutelloos systeem, een 10-inch touchscreen centraal display, een draadloze smartphone-oplader, een vermoeidheidsalert voor de bestuurder, en automatische noodremmen met voetgangers- en fietserdetectie. Deze functies maken de Boxer niet alleen een betrouwbare partner voor professionals, maar ook een veilige en comfortabele keuze voor lange ritten en dagelijks gebruik. De Peugeot Boxer is in Nederland verkrijgbaar vanaf €29.800, houdt er wel rekening mee dat de BTW en BPM hier nog bovenop komen. In België is de vanafprijs €30.700, hier komt dan nog enkel de BTW bovenop.

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *