\Afgelopen zaterdag kon men lezen over de eerste rechtszaak in het Lynk & Co-debacle. Daarin deden we verslag van de specifieke zaak die op maandag 14 juli heeft plaatsgevonden. Vandaag delen we het resultaat.

Uitspraak van de rechter

Wij van Dagelijksauto houden niet van lange verhalen zonder kop of staart, dus we komen meteen ter zake: Onder regie van de behandelende rechter is besloten dat Lynk & Co moet schikken – in elk geval met het specifieke geval van meneer X, wiens verhaal we eerder in grote lijnen deelden. De schikking werd ter plekke in de rechtbank getroffen. Zoals bevestigd is de uitkomst gunstig voor meneer X. De details van die schikking zullen tussen de verdediger en fabrikant blijven.

En nu?

Horen we u denken. Van het bestuur van de stichting VCC (Lynk-claimactie) hebben we mogen vernemen het niet lang meer zal duren voordat de eerste collectieve procedure gaat starten. Volgens de planning nog voor het einde van de zomer. Het verschil met de zaak van meneer X is dat deze aankomende zaak opkomt voor het collectieve belang van alle mensen die zich hebben aangemeld voor de claimactie. Zoals eerder geschreven kreeg de zaak van meneer X voorrang vanwege een medische noodzaak.

Aanwezigheid Lynk & Co

Als u een beetje tussen de regels door kunt lezen, had u het wellicht al door: Lynk & Co heeft een afgevaardigde gestuurd om de zaak netjes af te handelen. Gelukkig maar, want op het moment van schrijven van ons vorige bericht was daar nog niets over bekend. Zo is er toch snel en doeltreffend een oplossing gevonden.

Nu het bedrijf eenmaal fysiek is verschenen, hebben we er vertrouwen in dat ze dat in de toekomst vaker zullen doen. Dat maakt hun eerdere handelen natuurlijk niet meteen goed, maar het toont wél aan dat ze in elk geval openstaan voor gesprekken met (voormalige) klanten, en samen naar oplossingen willen zoeken. Dus: eind goed, al goed? Niet per se. Laat ons dat uitleggen.

Toekomstige gevallen

Hoewel we het voor meneer X fijn vinden dat hij geholpen wordt. Lynk & Co heeft met de huidige schikking laten zien onder rechtelijke druk bereid zijn een probleem op te willen lossen. De verwachting van het VCC is dat er meerdere procedures nodig zullen zijn om een resultaat te bereiken. Eén die alle (voormalige) abonneehouders van de Lynk & Co 01 compenseert.

Daar staat tegenover dat klanten van Lynk & Co realistische verwachtingen moeten hebben. Als je de hemel verwacht, maar modder krijgt, zul je nooit gelukkig zijn.

Dat wij van Dagelijksauto verslag zullen doen van de ‘grote’ Lynk & Co-rechtszaak spreekt voor zich. Je leest het, zoals altijd, op Dagelijksauto.nl.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *