Tijdens de presentatie van de nieuwe Morgan Super Three, wist CEO van Morgan Steve Morris ons te informeren over het nieuwste Morgan product. De exotische driewieler is de volgende stap in het behouden maar ook vernieuwen van het bijzondere verhaal achter Morgan. Het merk dat begon met de driewieler heeft inmiddels een trouwe klandizie die veel waarde hecht aan traditie. Toch ligt ook voor Morgan de toekomst niet in het verleden. Wij stellen Steve Morris, de CEO van Morgan enkele vragen naar het nieuwste model en wat wij in de toekomst kunnen verwachten.

De nieuwe Morgan Super Three lijkt meer op een tracktoy in vergelijking met de Plus Four en Plus Six modellen. Is dat het geval of is er toch meer verbintenis tussen de Morgan modellen?

‘Ik denk dat ze wel vergelijkbaar zijn met elkaar want wij zijn vooral een plezier en experience merk. De Morgan Super Three leunt hier iets meer op dan de Plus Four en Plus Six, maar het draait bij allemaal vooral om de ervaring.’

Een van de grootste veranderingen is het overstappen van de V-Twin naar een 1.5 liter 3-cilinder Ford motorblok. Is dit voornamelijk vanwege emissie redenen of zit er ook iets meer achter?

‘Een grote reden is zeker de emissie reglementen, waardor de V-Twin geen mogelijkheid meer is. Ik denk dat de 1.5 liter 3 cylinder veel karakter heeft en we er een goed geluid uit kunnen halen.’ Morris vervolgt met: ‘De rijeigenschappen zijn goed en het zal indrukwekkende prestaties leveren. Tevens is het makkelijk te tunen op geluid en performance.’

Kunnen wij dan ook verschillende configuraties verwachten van dit motorblok?

‘Ja, maar op het moment focussen wij ons volledig op deze versie. Echter, wanneer wij kijken naar een motorblok dan is de toekomst en de mogelijkheden met het blok een groot aspect.’

De aankomende verbanning van benzinemotoren in Engeland vanaf 2030 ingaan. Kunnen wij daarom in de toekomst wellicht een elektrische Morgan zien?

‘Het is een interessant aspect, want wij bouwen auto’s dus we hebben een blik op de toekomst. Ten eerste duurt het nog 7,5 jaar voordat dit ingaat, dus er is nog een lange tijd te gaan om te zien waar de automotive industrie naartoe gaat. Wij hebben al eens een EV gemaakt als een demoproject maar op het moment hebben wij nog geen definitief eindpunt.

Of dit nou volledig elektrisch is of wellicht Euro 7 met de motoren is nog niet vastgesteld.’ De toekomst kan dus nog alle kanten op gaan. Morris vervolgd:’Ondanks dat wij auto’s maken, zitten wij ook in de vrije tijd industrie. De reglementen zullen echter bepalen welke kant wij opgaan.’

Er wordt gesproken over meer praktisch nut in de Super Three dankzij het exoskelet en de accesoire-railing. Kunnen wij daarom ook een accessoire verwachten in de vorm van een dak of beschutting?

‘De grote uitdaging bij het kijken naar een vorm van bescherming op een driewieler, is hoe we het er goed uit kunnen laten zien. Maar de vraag is al eens voorbij is gekomen en we kijken er nu naar om iets van een stormbeschermer te ontwikkelen in plaats van een dak.’ En dat is niet alleen voor tegen de regen zegt Steve Morris. ‘Vaak gaan deze auto’s juist naar een warm klimaat waar zonbescherming weer belangrijker is. Op dit moment hebben we nog niks om te vermelden, maar we zijn er wel mee bezig.’

De Super Three is de meest customizable Morgan ooit, maar welk van de nieuwe opties zijn jullie het meest trots op?

‘Er zijn een paar punten zoals de verbindingspunten voor de accessoires, dat deze geverfd zijn vind ik indrukwekkend. Ook de samenwerking met Malle of London voor kleding is geweldig. Zij maken vooral accessoires en kleding voor motorrijders en dat wij nu een samenwerking met hun hebben is fantastisch.

Over het algemeen ben ik erg blij dat wij zoveel mogelijkheden bieden dat het voelt alsof je een kind in de snoepwinkel bent.’

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.