Dit is de Audi A6 Avant plug-in hybride

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro 2020

In navolging van twee eerdere plug-in hybrides (de A6 Limousine 55 TFSI e en A7 Sportback 55 TFSI e), introduceert Audi nu de A6 Avant 55 TFSI e!

Weer een nieuwe plug-in hybride

2020 wordt misschien wel hèt jaar van de plug-in hybride. Om CO2-boetes van de Europese Unie te voorkomen, presenteren steeds meer automerken een plug-in hybride variant van een bestaand model. Dankzij een (beperkte) elektrische actieradius daalt de gemiddelde CO2-uitstoot, wat gunstig is voor jou: de prijs!

Om het opgelegde boetebedrag te beperken en bij de tijd te blijven, introduceert Audi de A6 Avant 55 TFSI e quattro. Een hele mond vol. De auto beschikt over precies dezelfde aandrijflijn als zijn sedanbroer: de A6 Limousine 55 TFSI e quattro.

De aandrijflijn

Onder de kap huist een 2,0-liter TFSI viercilinder turbomotor. De benzinemotor produceert 252 pk en 370 Newtonmeter koppel. Dat zijn al prima cijfers te noemen, maar daar doet de elektrische aandrijfkracht een flinke schep bovenop. De elektromotor levert 143 pk en 350 Nm trekkracht. Daardoor bedraagt het systeemvermogen en -koppel 367 pk en 500 Nm.

Dit alles is goed voor een acceleratie van 0-100 km/h in 5,7 seconden en een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/h. Nog belangrijker, in het geval van de Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro, is zijn elektrische rijbereik. De auto komt op één acculading (14,1 kWh) 51 km ver.

Eerst als Competition

De A6 Avant 55 TFSI e quattro verschijnt eerst als Competition-uitvoering op de Nederlandse markt. Deze variant draagt bij aan een extra sportieve uitstraling. De auto is voorzien van S line-bumpers, 19 inch lichtmetalen wielen, Matrix LED-koplampen, een sportonderstel en sportstoelen.

De Nederlandse prijzen worden op een later moment bekendgemaakt. Wordt vervolgd!