Het concept van de nieuwe ASX

Het gaat niet lekker met Mitsubishi in Europa. Ze trekken zich terug uit onder andere België en het Verenigd Koninkrijk. Maar, met de hulp van het Franse Renault, krijgen ze toch nog een kans op slagen. Ze hebben nu namelijk nog maar twee modellen op de markt en dat is voor geen enkel merk een goed teken. Kan de nieuwe Mitsubishi ASX een verkoopknaller worden?

Verkleedfeestje

Het verhaal is heel simpel. Renault geeft bijna alles van de huidige Captur aan Mitsubishi om daarmee de nieuwe ASX te bouwen. Sterker nog, het bouwen doet Renault ook voor ze.

Het enige wat Mitsubishi zelf nog moet doen, is de Captur voorzien van een nieuwe look. De Mitsubishi-make over moet ervoor zorgen dat de cross-over er weer als nieuw uit ziet. Of althans, in ieder geval niet meer hetzelfde als de Captur.

Mitsubishi mag niet te veel veranderen aan de Captur, Renault is namelijk van plan de ASX op dezelfde productielijn te bouwen als waar de Captur op gebouwd wordt. Renault zal ook de vernieuwde bumpers, grilles, logo’s en andere aanpassingen op de ASX monteren.

Het concept van de nieuwe ASX
Het concept van de nieuwe ASX

Meerlandige mix

Dus, de Franse Renault Captur wordt omgedoopt tot de ‘Japanse’ Mitsubishi ASX. Maar, er is meer. De huidige Captur wordt gebouwd in de Spaanse Renaultfabriek in Valladolid. Daar wordt, vanzelfsprekend genoeg, ook de nieuwe ASX gemaakt.

Maar, pas vanaf het eind van 2023 kunnen we genieten van een nieuwe ASX op onze wegen. Wij zijn vooral benieuwd naar wat de nieuwe Mitsubishi gaat doen voor het merk. Vooral aangezien Mitsubishi ook de hybride en plug-in hybride aandrijflijnen krijgt aangeboden vanaf Renault.

Renault is sinds 2016 samen met Nissan een alliantie aangegaan met Mitsubishi. Vandaar deze samenwerking. Mitsubishi kan voor een prikkie Europese auto’s omdopen tot een nieuw model voor hen en Renault kan zo hun kostbare overcapaciteit kwijt. Een win-win.

De oude ASX

Verwachtingen

Wij hopen dat de ASX een mogelijkheid biedt voor Mitsubishi om wat Europese knaken binnen te harken. Wij hopen dat het merk kan groeien. Het zou gunstig zijn als het verkoopsucces van de Captur overslaat op de ASX. Sinds de Outlander PHEV is Mitsubishi eigenlijk een beetje in een slomp geraakt. Dat is jammer.

Kom op ASX, je kan het!

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *