Leapmotor heeft een nieuwe troef in handen: de C10 Design met een 81,9 kWh-accu en vierwielaandrijving. In oktober wordt hij officieel gepresenteerd op de autoshow van Zürich. Klaar om SUV-liefhebbers in vervoering te brengen — of op z’n minst van 0 naar 100 km/u in vier seconden.

Standaard geen kale versie


De C10 komt standaard met luxe en technologie die je normaal alleen in hogere segmenten aantreft. Fijne dingetjes zoals een verwarmd stuur, verwarmde en gekoelde stoelen, een premium audiosysteem en een 360-graden camerasysteem. Handig voor zowel de zakelijke rijder als voor gezinnen die hun weekendjes weg graag in stijl en stilte doen.

De prijzen van de ‘normale’ C10 beginnen bij € 39.050,-. De AWD-versie heeft nog geen officiële prijs, maar reken erop dat de extra motor en paardenkrachten niet gratis meekomen.

Een prijs weten we dus nog niet. Wat we wel weten: de C10 AWD richt zich op bestuurders die alles willen. Prestaties, comfort én de mogelijkheid om zonder morren over natte straten, door een besneeuwde McDrive of over een zandpad vol kampeerders te rijden. Het geheim? Een 800V-architectuur, twee elektromotoren en een slim energiemanagementsysteem.

Kracht met manieren


Met 585 pk doet de C10 AWD 0 naar 100 in een geclaimde vier seconden. Dat is een aardige gooi naar de titel ‘elektrische sprinter met kofferruimte’. Dat gezegd hebbende: alle elektrische familie-SUV’s hebben tegenwoordig (te) veel vermogen. Neem de Smart #5 Brabus als voorbeeld: die heeft 648 pk.

De vierwielaandrijving reageert sneller dan je schoonmoeder op een roddel en zou de auto in het gareel moeten houden. Volgens Leapmotor past de auto zich moeiteloos aan aan verscheidene rijomstandigheden. Iets wat de reguliere automobilist vast nooit nodig heeft. Maar het feit dat de mogelijkheid er is, is prettig.

De speciaal ontwikkelde LFP-accu laadt van 30 naar 80 procent in 22 minuten. Dat is sneller dan de gemiddelde koffiepauze langs de snelweg — en dat zonder voorverwarmen, zelfs bij vrieskou. Aldus de claim van het merk.

Familie van drie


Naast deze AWD-variant biedt Leapmotor ook de tweewielaangedreven C10. Die is er als pure EV met 160 kW (217 pk), een 69,9 kWh-accu en een WLTP-bereik van 420 km. Of als REEV (Range Extender Electric Vehicle) met een elektromotor van 158 kW (215 pk), een 1,5-liter benzinemotor voor noodgevallen en een actieradius tot 970 km — voor wie graag elektrisch rijdt, maar angst heeft voor laadpalen.

De autoshow van Zürich is dit jaar van 30 oktober tot 2 november. Fans van opgefokte SUV’S kunnen hier tickets kopen. Als je geen fan bent maar er wel bij wil zijn, dan mag je dezelfde link gebruiken.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *