De M-instappers van BMW krijgen een herfstcollectie. Volgens BMW betekent dat: nieuwe motoren, extra lampjes en eindelijk een kledinghaak. Het fijne hiervan is dat het niet alleen in de herfst te bestellen is. Maar wie heeft er om kledinghaken gevraagd bij het bestellen van een M5?

Meer vermogen, minder dorst


De instapmodellen in de wereld van BMW M krijgen een stevige opfrisser. De M240i xDrive Coupé en de M340i’s (zowel Sedan als Touring) krijgen een gekietelde versie van de bekende B58 3.0-liter zes-in-lijn. Nu goed voor 392 pk, inclusief een schattige 12 pk uit het Mild Hybrid-systeem. Zie dat als een shotje ristretto bij je dubbele espresso. Het koppel stijgt ook: 540 Nm, oftewel genoeg trekkracht om een huisraad te verplaatsen. Of om stoeptegels de stratosfeer in te schieten, net wat je leuker vindt.

Levert het je nog iets op? jazeker de sprint naar 100 km/u gaat 0,1 seconde sneller. De M340i Sedan doet het nu in 4,3 seconden. Dat klinkt als klein bier, maar bij BMW weten ze: elke tiende telt als je op een Duitse Autobahn indruk wil maken.

Zuinig én schoner


Niet alleen harder, maar ook zuiniger. De M240i xDrive Coupé drinkt voortaan 8,0 liter per 100 km in plaats van 8,8. Dat scheelt je op de lange termijn misschien één extra tankstop per jaar, maar vooral een paar gram CO₂ op papier. Goed voor het geweten én voor de BPM, die als gevolg ook lager kan worden.

Nieuwe kleuren, nieuwe lampjes


Voor de BMW 2 Serie Gran Coupé is er een nieuwe lakkleur: Cape York Grün. Oftewel: groen met een sjieke naam. De 4 Serie Gran Coupé en de elektrische i4 krijgen optionele adaptieve LED-koplampen met laserachterlichten. Heb je dat nodig? Die laserachterlichten niet, maar het ziet er leuk uit. De adaptieve LED-koplampen zijn wel prettig. Én we weten dat die van BMW erg fijn werken.

Interieurverwennerij


De BMW X3 mag nu pronken met extra stukken Veganza- en Merino-bekleding, ook op de hoofdsteunen en zijkanten van de achterbank. Kortom: de passagiers achterin mogen zich ook eindelijk even speciaal voelen.

En dan dé headline van dit najaar: alle 5 Serie-modellen – inclusief de i5 en de M5 – krijgen een kledinghaak op de B-stijl. Ja, standaard. BMW noemt het praktisch. Wij vragen ons vooral af wie het verzonnen heeft. Want laten we eerlijk zijn, nodig is het niet.

Connected, ook in het oosten


Voor de digitale mens is er ook nieuws. De My BMW-app helpt voortaan bij alles rond opladen: van “Hoe laad ik?” tot “Hoe maak ik laden minder saai?” Daarnaast breidt BMW Maps de laad-geoptimaliseerde routeplanning uit naar landen als Bulgarije, Kroatië en Singapore. Ideaal voor de globetrotter die toevallig ook elektrisch of hybride rijdt. Genoeg nieuwe nieuwtjes bij BMW. Je kan je af vragen wie sommige dingen nodig heeft, en waarom (de kledinghaak bijvoorbeeld). Máár: ons zal je nooit horen klagen over meer vermogen

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *