Niet alleen Tesla doet het goed, ook de elektrische modellen van Mercedes lijken terrein te winnen. In totaal leverde het merk in het derde kwartaal van 2020 wereldwijd circa 45.000 volledig elektrische auto’s en plug-in hybrids af, waaronder in september circa 2.500 EQC’s. Waar de vorige generatie was uitgerust met een 2-fase lader krijgt de EQC nu een upgrade. De nieuwe EQC 400 4MATIC beschikt per direct standaard over een watergekoelde 11 kW boordlader. De nieuwe on-board-charger kort de wisselstroom (AC) laadtijd aanzienlijk in.

Eerste EQ model

De Mercedes-Benz EQC 400 4MATIG is de eerste auto van het merk Mercedes-Benz EQ. Dankzij de 11 kW geïntegreerde lader kan de Mercedes EQC dankzij de technische upgrade nu 35% sneller laden aan een 3-fase laadpaal dan  de vorige generatie met de 2-fase lader (7,4 kW lader). De 80 kWh accu volledig opladen neemt nu nog maar zes en een half uur in beslag, terwijl het voorheen met 7,4 kW ongeveer 11 uur duurde.

Snelladen (DC)

Snelladen met gelijkstroom (DC) gaat natuurlijk sneller. Dankzij de 110 kW lader duurt 0-80 procent opladen maar 40 minuten. Via Mercedes me Charge kunnen klanten gebruik maken van een groot laadnetwerk, overal ter wereld. Dit netwerk telt momenteel meer dan 350.000 AC- en DC-laadpunten in 26 landen. Met slechts een simpele registratie krijg je als Mercedes-Benz klant toegang tot laadstations van een groot aantal leveranciers, zelfs over de landsgrenzen heen.

Gecombineerde productielijn

De Mercedes-Benz EQC was de eerste volledig elektrische auto van het Duitse automerk dat samen met reguliere modellen wordt gebouwd in mei vorig jaar. Op dezelfde productielijn produceert men ook de C-klasse Limousine en Estate, de GLC SUV en GLC Coupé. De 80 kWh accu’s van de volledig elektrische EQC worden geproduceerd door Accumotive, een dochteronderneming van Mercedes-Benz. De EQC die in China wordt verkocht, wordt in Bejing geproduceerd. De auto wordt daar samen met de accusystemen sinds eind 2019 gebouwd door de joint venture Beijing Benz Automotive Co. Ltd (BBAC).

Im Mai 2019 wurde der EQC 400 4MATIC (Stromverbrauch kombiniert: 21,3-20,2 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km) als rein elektrisches Fahrzeug in die laufende Serienfertigung des Mercedes-Benz Werk Bremen integriert. Dort wird er auf derselben Linie produziert wie die C-Klasse Limousine und das T-Modell, der GLC sowie das GLC Coupé.;Stromverbrauch kombiniert: 21,3-20,2 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km*
Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *