Terug naar de zomer met de Aura EV Concept




Langzaam maar zeker nemen we afscheid van de zomer. De bladeren aan de bomen veranderen naar herfsttinten, de dagen worden korter en de temperatuur daalt. De korte broek kan weer worden opgeborgen en voorzichtig komen de eerste truien weer uit de kast. Voor menig Nederlander meer dan prima maar voor een even zo grootte groep, waaronder ondergetekende, is het weer smachten naar volgend zomer. Dat is vooral te danken aan de prettige temperaturen, lange warme avonden, vakanties en natuurlijk cabrio weer!






Elektrische cabrio



Gezien dat laatste is de onthulling van de Aura EV Concept ronduit opvallend. Waar de meeste cabrio’s weer veilig de verwarmde stalling in worden gereden acht het Britse merk het de hoogste tijd om een cabrio te onthullen. Optimaal genieten van de laatste beetjes zon, zullen we maar zeggen.







Mocht je nog nooit gehoord hebben van Aura dan ben je niet alleen. Het merk is ontstaan uit een samenwerking van meerdere Britse bedrijven die ten tijden van de coronapandemie de handen ineen hebben geslagen. Nouja, met inachtneming van iets als 1,5 meter afstand dan. De bedrijven hadden als doel de Britste sportwagen van de toekomst te ontworpen. En de Aura EV Concept is het resultaat. 


Elektrische cabrio



En dat resultaat mag er overigens best zijn. De strakke lijnen maken het een futuristische maar tevens realistische auto. De tweezits sportwagen is, zoals gezegd, volledig elektrisch en beschikt over twee 44 kWh batterijpakketten. Ofwel, gezamenlijk goed voor 88 kWh. Dit maakt een bereik van 650 kilometer mogelijk op één lading. Over het vermogen en prestaties tasten we overigens volledig in het duister.







De Aura EV Concept is gemaakt om milieuvriendelijk te zijn. En dat is niet alleen terug te zien aan de aandrijflijn maar ook aan het materiaalgebruik. Het koetswerk is opgebouwd uit verschillende composieten voor een lagere weerstand en lager gewicht. De gesloten velgen dragen eveneens hun steentje bij aan het aerodynamische ontwerp. Waar het dan weer mis gaat is de voorruit. Of eigenlijk het ontbreken daarvan. 



Een trend die we steeds vaker terug zien komen op exclusieve auto’s van onder andere Ferrari en Lamborghini. Totaal zinloos en persoonlijk lijkt mij niet dat een insect koppen met 150 km/u bijdraagt aan een positieve ervaring.



Wie weet monteren ze voor het productiemodel wel een voorruit. Althans, als een productiemodel er ooit gaat komen. Het lijkt voornamelijk een ontwerp om te laten zien wat er allemaal mogelijk is.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *