Prijsverlaging Tesla | strategische zet van Elon Musk

Om tegenvallende verkopen te compenseren verlaagt Tesla haar prijzen op zowel de Amerikaanse als Europese markt. De prijsverlaging is van toepassing op de Model 3 en Model Y. Het doorvoeren van de prijsverlaging is een duidelijke strategische zet van Tesla.

Prijsverlaging Tesla voor Model 3 en Model Y



De prijs van de Tesla Model 3 wordt met maar liefst € 7.000 verlaagd. Bijkomende voordeel in Nederland is dat de Model 3 instapper door de prijsverlaging in aanmerking komt voor de aankoopsubsidie van € 2950 voor nieuwe EV’s, die van toepassing is voor elektrische auto ‘s onder


de € 45.000. (


Advies: wel doorpakken!


).

 

De nieuwe prijs van de Tesla Model Y is met € 3000 verlaagd naar € 47.000, helaas net boven de grens van € 45.000.

Strategische zet van Tesla



De prijsverlaging is een strategische zet van Tesla. Allereerst om de concurrentie een hak te zetten omdat het concurrerende autofabrikanten dwingt om scherp te letten op de uit de pan rijzende prijzen voor elektrische auto’s. Een gunstige actie dus voor de consument.


 


De strategiewijziging van Tesla heeft ook nog een andere betekenis. Door de prijsverlaging behoren de Model 3 en Model niet meer tot het premiumsegment. Een interessante maar ook zeer gewaagde strategische zet. Wij zijn benieuwd of deze stap de concurrentie in beweging zet, maar ook wat het betekent voor Tesla nu het zichzelf op een andere manier in de markt positioneert.


 

Hoe dan ook, alle ogen zijn weer eens gericht op Tesla. ‘Gek of geniaal’ zijn woorden die vaker gebezigd worden bij Tesla-eigenaar Elon Musk. De toekomst zal het uitwijzen. We blijven het voor je volgen.

 

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *