NIO service

centers

– komst naar Europa ingeluid

NIO komt naar Europa

in Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en ook in Nederland!

De eerste pilot begon in Noorwegen, het land dat al erg ver is met de elektrificatie van het wagenpark. De komst van NIO betreft niet alleen de uitrol van EV’s, ook is het de bedoeling dat NIO met

service centers

komt.

Wat de stekkerauto’s betreft start NIO meteen maar met de de grootste SUV, de ES8. Om te vergelijken zou je hem qua formaat tegenover de Tesla Model X, Volvo XC90 of de Audi Q7 kunnen zetten. Het bereik van de ES8 is ongeveer 500km dat behaald wordt met een batterij van de ES8 van 100 kWh. Het trekgewicht van de ES8is 1500KG. En de ES8 heeft een inwisselbare batterij, waarover verderop meer.

De ET7 is een grote sedan die concurreert tegenover de Tesla Model S. Met een volle accu van 150kWh, heeft de ET7 maar liefst een bereik van ruim 1000 kilometer!

Dan is er ook de EL7. Dit is de SUV en gaat in 3,9 seconden naar 100 km/uur. Er is een basisversie en een Long Range versie. De accu en de actieradius van de EV’s zijn 75 kWh en bijna 400km resp. 100 kWh en 510 km.

Tot slot de ET5 een tegenhanger van de



Tesla Model 3



en Polestar 2. Ook de ET5 heeft een batterij van 75kWh. Met een bereik van 500 km komt ie verder dan de EL7 basis, uiteraard vanwege het gewicht.

Service centers


NIO pakt flink uit en wil zich onderscheiden. En dat doet NIO door service centers aan te bieden aan de klant. Als bezitter van een NIO kun je een abonnement afsluiten van 1 tot 60 maanden, waarmee je met je NIO bij de service centers terecht kunt voor het onderhoud, de banden wisselen, verzekeringen. En ..  je hebt ook de mogelijkheid om in beperkte tijd het batterijpakket te wisselen! Een hele andere manier van snelladen, een concept dat ooit al eens door Tesla is uitgeprobeerd.

NIO EL7
Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *