Dit kost de nieuwe Seat Tarraco PHEV




Voor wie de stap naar een volledig elektrische SUV nog te groot is komt Seat met een alternatief: de Tarraco PHEV. Een combinatie van een benzinemotor en een krachtige elektromotor. Voor wie net even wat meer pit wenst en geen vaste klant wil worden bij de lokale pomphouder.










Volkswagen Groep




Het is de eerste Plug-In Hybride SUV van de reeks langverwachte PHEV-reeks waar de Volkswagen Groep in de komende maanden mee zal komen. Volkswagen komt met een Tiguan PHEV en Skoda met een Kodiaq PHEV. Seat mag de aftrap doen met de, technisch identieke, Tarraco.








Actieradius en techniek




Een Plug In Hybride is nog altijd een geschikt alternatief op de elektrische auto. Het bijtellingsvoordeel voor de zakelijke rijder mag dan inmiddels verleden tijd zijn maar automerken zijn nog lang niet klaar met de combinatie van benzine en elektrisch. Dankzij de, op papier, lage uitstoot valt de BPM lager uit. Dit resulteert er vaak in dat een PHEV versie vaak goedkoper is dan een vergelijkbare benzine variant. Je profiteert ook nog eens van meer power.







De aandrijflijn van deze Spanjaard is de welbekende 1.4 TSI gekoppeld aan een elektromotor. Dit resulteert in een vermogen van 245 pk. Hiermee kan de Tarraco in 7,5 seconden van nul naar honderd kilometer per uur 




accelereren. Bij 205 km/u is de koek op. De Seat is in staat om volledig elektrisch te rijden tot een afstand van maximaal 48 kilometer dankzij het accupakket van 12,5 kWh. Opladen doet de Seat tijdens het remmen, aan het stopcontact of aan een thuislader met een maximaal laadvermogen van 3,7 kW. Middels zo’n thuislader zal het ongeveer 3,5 uur in beslag nemen om de accu weer volledig op te laden.


De prijs



De Seat Tarraco PHEV is verkrijgbaar vanaf

44.650 euro

. Voor dit geld krijg je de Xcellence uitvoering met onder andere alcantara bekleding, een 9,2 inch navigatie- en multimedia scherm, Full-LED koplampen, parkeersensoren en een achteruitrijcamera. Laat je 46.075 euro achter bij de Seat dealer dan krijg je de FR uitvoering mee. Je ontvangt dan 19 inch lichtmetalen velgen, sportstoelen, sportpedalen en sportieve bumpers als extra. In beide gevallen is de 1.4 TSI e-Hybrid altijd gekoppeld aan een DSG automaat met 6 versnellingen.







De Seat Tarraco PHEV is daarmee de krachtigste Tarraco op het moment en niet eens zoveel duurder dan andere uitvoeringen. Ter vergelijking: de versie met 1.5 TSI benzinemotor met 150 pk, DSG automaat in Xcellence uitvoering kost je minimaal 46.500 euro. We wachten af wat de broertjes uit de VAG schappen, De Volkswagen Tiguan eHybrid en Skoda Kodiaq iV gaan kosten.


Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *