Dit is hoe een elektrische Volvo er in de toekomst uitziet



We voorspellen het faillissement van Volvo in dit artikel..




Goed, smaken verschillen. Laten we het objectief houden. Volvo zit de laatste jaren niet stil. Niet alleen wist vrijwel ieder model een ware design metamorfose te ondergaan, ook wat betreft elektrische aandrijflijnen valt er weinig te klagen. De volledig elektrische XC40 Recharge en C40 Recharge zijn meer dan prima auto’s en ook de plug-in Hybride modellen van het Zweedse merk zijn fijne metgezellen. Wat gaat dit voor de toekomst betekenen? Daar laat Volvo nu een studiemodel op los.



Volvo Recharge Concept



Wat je hier ziet is de Volvo Recharge Concept. Met de komst van de elektrische auto is er design-technisch heel wat mogelijk. Simpelweg door het gebrek aan een groot motorblok in het vooronder kan er qua styling heel wat gebeuren. De XC40 Recharge is helaas nog aan wat beperkingen gebonden. De auto is immers niet ontworpen als volledig elektrische auto.







Met de nieuwe generatie EV’s gooit Volvo het over een andere boeg. Of dit ook de juiste boeg is mag je zelf bepalen. Ik heb in de introductie immers plechtig gezworen het artikel objectief te houden. We zien een aantal herkenbare designelementen op de Recharge Concept, zoals de koplampen en herkenbare vorm van de achterlichten. Verder zien we een lang gerekte koets met korte neus en lage achterruit.







Naar goed gebruik is het uiteraard een soort-van-SUV. Niet geheel onlogisch, de accu’s moeten namelijk ergens worden gemonteerd. Het is allemaal herkenbaar als Volvo maar een stuk minder ingetogen dan we van het merk gewend zijn. De Volvo Recharger Concept weet daarnaast ook het nodige te melden over autonoom rijden. Iets waar Volvo flinke stappen mee wil maken. Het ‘geval’ op het dak is namelijk een LIDAR-scanner die afstanden tot objecten en andere voertuigen kan meten.







Wanneer we een dergelijk design op nieuwe Volvo’s kunnen verwachten? Dat zal nog wel even duren. De eerst volgende in het rijtje is een nieuwe XC90, die overigens niet alleen als EV maar ook met verbrandingsmotor op de markt gaat komen.






Bestelversie en personenwagen



Hoogstwaarschijnlijk zal de Volkswagen ID Buzz in meerdere smaakjes op de markt komen. De auto op de afbeeldingen betreft de ID Buzz Cargo, de bestelwagen versie. Verwacht daarnaast ook een personenversie en wellicht zelfs meerdere lengtes. 







In 2017 werd de ID Buzz Concept getoond met een accupakket van maarliefst 111 kWh. Of dit accupakket ook daadwerkelijk het productiestadium gaat halen valt nog te bezien. Wel durven we te voorspellen dat de ID Buzz met meerdere accupakket in de prijslijsten te vinden zal zijn. Net als bijvoorbeeld de Volkswagen ID.3. Keuze genoeg dus. Volkswagen brengt de ID Buzz volgend jaar op de markt.






Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *