Deze elektrische auto’s kun je kopen voor de waarde van één Bitcoin




Tegenwoordig kun je er haast niet meer omheen: de

bitcoin

. Vrijwel iedereen heeft wel een familielid die er heilig in geloofd en je iedere verjaardag weer wil overtuigen van de voordelen. De succesverhalen vloeien rijkelijk over social media en het aantal digitale munten groeit dagelijks. Het kan zijn dat je de afgelopen weken weinig hebt vernomen van je crypto-oom of Bitcoin-neef. Dat heeft alles te maken met de flinke daling van de koers. Op het moment van schrijven schommelt de prijs van één Bitcoin al een tijdje rond de 20.000 euro. Afijn, of je nu wel of geen voorstander bent het is altijd leuk om eens te kijken wat je nou zoal kan kopen van de waarde van één Bitcoin. Omdat de prijzen van brandstofauto’s sterker fluctueren dan de koers van crypto richten we ons uiteraard uitsluitend op de

elektrische auto’s

.






1. Dacia Spring Electric



Elektrische auto’s worden steeds betaalbaarder. Het is dus gewoon mogelijk om voor één Bitcoin een Dacia Spring Electric te kopen. Geen tweedehandsje maar een volledig nieuw exemplaar! Goed, de Spring Electric is wellicht niet de meest vooruitstrevende elektrische auto. Met een actieradius van zo’n 200 kilometer (WLTP) en een snellaadvermogen van slechts 34 kW is een vakantie naar Zuid-Frankrijk met deze EV misschien niet het beste idee. Toch krijg je voor 18.750 euro een splinternieuwe elektrische crossover met airco, Bluetooth en LED verlichting. 


2. Renault Twingo Electric



Ben je op zoek naar een compacte stadsauto met een volledig elektrische aandrijflijn dan is er verassend veel keuze. Een auto die nog wel eens over het hoofd wordt gezien is de Renault Twingo Electric. En dat is opvallend want de Twingo is een uitstekende auto. Met een nieuwprijs van 21.270 euro zit een nieuw exemplaar er net niet in voor een Bitcoin. Gelukkig is er voldoende keuze op de occasion markt. Met een actieradius van 130 kilometer is deze EV voorbehouden tot stadsgebruik. Met vier deuren en een riante standaarduitrusting valt er verder weinig te klagen. Exemplaren van een jaar oud en enkele duizenden kilometers zijn voor 20.000 euro te vinden op occasionportalen. 






3. Volkswagen e-Up!



De Volkswagen Up! is dusdanig populair dat het Duitse merk recent heeft besloten de Up! opnieuw in productie te nemen. Het compacte stadswagentje die in 2011 op de markt verscheen is ook verkrijgbaar met een volledig elektrische aandrijflijn. De gefacelifte e-Up! is er met twee accupakketten en een actieradius van rond de 200 kilometer. In het budget zijn er voldoende exemplaren te vinden van na de facelift met het kleine 18,7 kWh accupakket en weinig kilometers. 


4. Smart ForTwo Cabrio EQ



Voor minder dan de prijs van een Bitcoin kun je een heuse elektrische cabriolet scoren! We vonden namelijk een rijkelijk uitgeruste Smart ForTwo Cabrio EQ van slechts twee jaar oud en minder dan 20.000 kilometer op de teller. De auto in kwestie beschikt over 16 inch Brabus velgen, een touchscreen met navigatie en een achteruitrijcamera. Veel verder dan de rand van de stad is dien je niet te komen met de Smart. Met en actieradius van ongeveer 100 kilometer is het geen lange-afstand reisauto. Wel krijg je standaard de beschikking over een 22 kW 3-fase boordlader.







Tip: klik



hier



voor een rijtestverslag van de Smart ForTwo Cabrio.


5. Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive



Tegenwoordig is alles een SUV of crossover. Hoe anders was dat met de Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive. De volledig elektrische auto van de Duitse autofabrikant zou je tegenwoordig haast vergeten. Logisch, de B-Klasse met elektrische aandrijflijn werd slechts een vier jaar geproduceerd. Echt een groot succes was het niet. Met een actieradius van slechts 200 kilometer en een flink prijskaartje stond niemand raar te kijken dat Mercedes er in 2017 de stekker uit trok. Voor de occasionmarkt is het wel een leuke overweging. Voor precies 20.000 euro scoor je een B-Klasse Electric Drive van 2016 met ongeveer een ton ervaring.


Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *