Volkswagen e-Up terug van weggeweest





Je zou het haast vergeten maar voordat de populaire

Volkswagen

ID.3 en ID.4 in de prijslijsten te vinden waren had het merk ook al een aanbieding van meerdere elektrische auto’s. En nee, we bedoelen niet



de elektrische Golf uit 1974



waar we eerder over schreven. Voor de ID-modellen kon je namelijk kiezen uit de e-Golf of

e-Up

. Tweemaal een auto die we kennen dankzij het veelvuldige aanbod benzine motoren maar in dit geval voorzien van een volledig elektrische aandrijflijn. De Volkswagen e_Up is

terug van weggeweest

maar wel

duurder

.



De e-Up is terug!



De kleine stadsrakker leent zich ideaal voor een elektrische aandrijflijn. Immers, het stadverkeer is niet erg zuinig, veel kilometers hoeven er niet gemaakt te worden en er staan vrijwel overal laadpalen. De e-Up was dan ook een heus succes te noemen. Mede dankzij het prijskaartje. De e-Up was samen met de technisch identieke Seat Mii Electric en Skoda Citigo iEV namelijk een tijd lang de goedkoopste elektrische auto van Nederland.







Sinds januari was de Up met stekker plotseling uit de prijslijsten verdwenen. Nu, halverwege het jaar, is de vertrouwde e-Up terug van weggeweest. Nog altijd is de auto best een goede aanbieding. Je ontvangt zaken als cruise control, smartphone integratie, digitale radio, lane assist en een achteruitrijcamera allemaal standaard. Combineer daarnaast een actieradius van ongeveer 250 kilometer en 5 jaar gratis onderhoud en APK en de deal is compleet.






De prijs van de nieuwe e-Up!


Mits de prijs goed is natuurlijk. En daar gaat even wat mis. In plaats van de auto in prijs te verlagen heeft Volkswagen besloten om de 83 pk sterke e-Up juist duurder te maken. Waar de auto eerder €23.475,- moest kosten moet je nu minimaal


€25.850,-


achterlaten bij de dealer. Een behoorlijk verschil.






Zeker wanneer we een blik werpen op andere elektrische stadsrakkers. Zoals de Renault Twingo ZE die vanaf €20.690 verkrijgbaar is met weliswaar minder actieradius (190 km) maar wel een rijke standaarduitrusting. Of de nieuwe Fiat 500e met 190 km range en 95 pk die voor €24.900 de showroom mag verlaten.











Toch streeft de Volkswagen de concurrentie voorbij met de actieradius. En dat is knap, zeker wanneer je bedenkt dat de basis van dit model al meer dan 10 jaar oud is. Een opvolgers van de Up lijkt er vooralsnog niet direct te komen. De e-Up krijgt hoogstwaarschijnlijk wel een opvolger in de vorm van de ID.1 die voor 2023 op de planning staat.



Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *