De elektris


 


che BMW i4 M50 is officeel!





In maart konden we genieten van



de eerste beelden van de gloednieuwe elektrische sedan



van

BMW, de elektrische i4 M50

. Vandaag trekt het merk de doeken van de extra hete versie, inclusief Nederlandse prijzen!









Topmodel de BMW i4 M50


Het exterieur is inmiddels wel bekend. De kenmerkende grote grille, aflopende daklijn en LED koplampen maken de i4 tot een opvallende verschijning. De heetste versie, de i4 M50 komt standaard met kenmerkende M-velgen, de nodige M-badges, de dubbele buitenspiegels en een iets agressievere voorbumper.



Waar het echt om gaat is natuurlijk de specificaties. Zoals vermeld is de heetste versie de i4 M50. Dit is direct een primeur. Het betreft namelijk de allereerste elektrische BMW M. In dit geval geen ronkende V8 of soepele zes-in-lijn maar wel de nodige elektromotoren. Het accupakket meet 80,7 kWh. Snelladen is mogelijk met een laadvermogen van 200 kW. Aan een reguliere laadpaal is opladen met 11 kW mogelijk. Dit zal ongeveer 8,5 uur in beslag nemen om de batterij volledig te laden. Meer weten over het laden van de BMW i4? Lees dan de volgende



blog



.



Wat betreft de elektrische paardjes kom je niks te kort. Je krijgt de beschikking over 544 pk en 795 Nm koppel. Dit alles is mogelijk door elektromotoren op de voor en achteras. Met een bereik van 510 kilometer
volgens de WLTP meetmethode komt de gemiddelde Nederlander prima uit de voeten. Mits je niet continu een nul tot honderd sprint wenst uit te voeren in de opgegeven 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 225 km/u. 





Tweede variant met meer bereik



Wie de sportieve BMW i4 M50 tot iets teveel van het goede vind komt het merk met een tweede variant. De i4 eDrive40. Kort door de bocht is dit, bij gebrek aan andere modelvarianten, direct de instapper te noemen. De i4 eDrive40 is een echte BMW dankzij achterwielaandrijving. Wat betreft vermogen is het nog altijd niet behelpen. Met 340 pk en 430 Nm koppel laat je menig benzine BMW achter je. De 0 tot 100 km/u sprint is in 5,7 seconden achter de rug. Bij 190 km/u is de koek op dankzij de ingebouwde begrenzer. 







Overigens hoeft de ‘instapper’ niet te klagen over weinig bereik. De i4 eDrive 40 heeft een actieradius van 590 kilometer. Opladen is eveneens mogelijk met 200 kW aan een snellader en met 11 kW aan een driefase laadpaal.


Prijs en leverdatum



Wat kost dit leuke speelgoed? Nou, de BMW i4 eDrive40 begint bij € 60.697. Voor de sportieve i4 M50 ben je minimaal € 73.496 kwijt. Wanneer de leveringen van de eerste auto’s worden gestart is vooralsnog onbekend. 






Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *