Dacia toont nieuw marketingconcept in Parijs


De aanwezigheid van

Dacia

op de Autosalon van Parijs, die van 17 – 23 oktober 2022 werd gehouden, was goed te merken. Aan een breed publiek presenteerde de Roemeense fabrikant, onderdeel van Renault, zijn complete modellengamma inclusief een nieuwe merkidentiteit en waaronder ook het

MANIFESTO

-conceptmodel.

Nieuw marketingconcept


Gelijkertijd zijn op alle modellen het nieuwe logo van Dacia aangebracht. Dit zijn de Dacia Spring, Sandero, Logan, Duster en Jogger. Naast dit logo kwam het concern tevens men een compleet nieuw marketingconcept op de proppen, dat wil zeggen met zowel een nieuwe identiteit, als een nieuw design en nieuwe kleuren.


Het nieuwe Dacia-logo wordt ook Dacia Link genoemd. Hier komen de lijnen van een ‘D’ en ‘C’ samen zijnde de schakels van een ketting dat robuustheid en eenvoud symboliseert. Het nieuwe logo onderstreept ‘de vertrouwensband tussen Dacia met zijn klanten’, aldus Dacia.






Manifesto


Ook het Dacia MANIFESTO-concept beleefde zijn première op de beurs in Parijs. De compacte MANIFESTO is opgezet als blauwdruk waarmee Dacia haar visie op elektrische  voertuigen invulling gaat geven. Van hier moeten de nieuwste innovaties hun weg vinden naar de productiemodellen. Er is veel te schrijven over dit studiemodel. Autovanmorgen zal hier het aankomend weekend een aparte blog aan gaan wijden.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *