Bekijk de eerste afbeeldingen van de elektrische Genesis GV60




Binnenkort zal er een nieuwe crossover met aflopende daklijn worden toegevoegd aan de lijst met elektrische auto’s in dergelijke carrosserievorm. Ditmaal is het de buurt aan Genesis, het luxemerk van Hyundai. We zien hier de eerste vrijgegeven afbeeldingen van de elektrische GV60. Wat kunnen we verwachten?






Elektrische Genesis GV60



De Genesis GV60 zou best eens een succesnummer kunnen worden. De auto heeft namelijk alles mee. Volledig elektrisch? Check! Crossover? Check! Aflopende daklijn? Check? Wat betreft specificaties en actieradius houd Genesis de lippen vooralsnog stijf op elkaar. Waarom het dan toch een succesnummer zou kunnen worden? De auto is gebaseerd op de eveneens elektrische KIA EV6 en Hyundai Ioniq 5. Twee auto’s met een flinke actieradius en bijbehorende 800V techniek voor bijzonder snel opladen.







Op dit moment blijft het nog wel even gissen of Genesis alle specificaties zal overnemen van bovengenoemde concerngenoten. Wat we wel krijgen is een aantal afbeeldingen. Het kenmerkende design moet zorgen voor een maximale efficiëntie. Toch zien we behoorlijk wat overeenkomsten met andere modellen van het luxe merk, zoals de vierkoppige koplampen en grote grille.


Lexus UX300e prijs interessant voor zakelijke rijder



In het interieur zien we pas goed de overeenkomsten met de Kia en Hyundai. Evenals deze auto’s krijgt ook de GV60 twee grote schermen aangemeten. De buitenspiegels maken in dit geval plaats voor camera’s, iets wat we inmiddels goed kennen van de Audi e-tron. Verder zien we de zwevende middenarmsteun met centrale bediening. Het geheel is rijkelijk bekleed met chromen accenten, een blauw lederen interieur en gele stiksel. 







Hoewel Genesis dus met geen woord rept over de aandrijflijn weten we wel dat de GV60 hetzelfde E-GMP platform als de Kia en Hyundai gaat gebruiken. Verwacht dus een reeks aan batterij opties en verschillende aandrijvingen zoals voorwiel- of vierwielaandrijving.



Als Genesis daadwerkelijk de techniek 1 op 1 overneemt zou dit een laadtijd van 10 tot 80% binnen 18 minuten betekenen en een actieradius van 400 tot 500 kilometer.


Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *