Audi maakt van opladen een premium ervaring met Audi Charging Hub




Een berijder van een elektrische auto kent het wel, even aan de snellader bij FastNed en Ionity de laatste mail checken en een halfgaar broodje van het naastgelegen tankstation naar binnen werken. Audi vond dat dit gebeuren wel wat meer sfeer kon gebruiken. Daarom heeft het vandaag haar eerste Audi Charging Hub in gebruik genomen.


Audi Charging Hub Neurenberg



De Audi Charging Hub dus. Maar wat is dit nou precies? Het is een pilotproject van Audi om te kunnen voldoen aan de groeiende vraag van openbare snelladers. Met de eerste Audi-laadhub die is geopend in Neurenberg, Duitsland wil Audi bijdragen aan een premium oplaadervaring. Ja echt, zelfs dit kan een stuk gezelliger.







Eigenlijk is het concept nog niet zo vreemd. Bij een tankstation kun je immers ook de nodige bijzaken bestellen. Een beetje tankstation heeft tegenwoordig een broodjesafdeling die niet onderdoet voor de plaatselijke bakker. Met de Audi Charging Hub kopieert het merk dit concept en giet het vervolgens over de snelladers. 







Snelladers zijn op dit moment vaak saaie gevallen die hooguit in de buurt staan van een tankstation. De Charging Hub is anders. Dankzij een lounge met verschillende zitgedeeltes kun je in alle rust wachten tot je auto weer volledig is geladen. Uiteraard is er ruim voldoende te eten en drinken en moet de Charging Hub het gevoel geven van een Audi showroom, de nodige afbeeldingen van concepts kunnen dan ook niet ontbreken.






Batterijpakketten met laadvermogens tot 230 kW


Met de stijgende laadvermogens van verschillende auto’s (de Audi e-tron GT haalt 270 kW) kunnen snelladers met hoge laadvermogens niet achter blijven. Op zes oplaadpunten kunnen klanten elektrische auto’s met maximaal 320 kW opladen. Maar er is meer. Audi plaatst namelijk een batterijopslag van 2,45 MWh zodat ze minder afhankelijk zijn van het net, hierdoor is slechts een 200 kW aansluiting nodig. Ook de zonnepanelen op het dak dragen hun steentje bij. Audi meld trots dat in totaal zo’n 80 voertuigen per dag kunnen worden opgeladen zonder de limieten van de capaciteit van het energieopslagsysteem in combinatie met het 200 kW-vermogen van de hub te bereiken.





Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *